Lavazza koffiebonen

Lavazza koffiebonen

De Lavazza koffiebonen worden geroemd om de kwaliteit en de unieke smaakcombinaties. Ontdek ons heerlijke assortiment en geniet elke dag weer van dat heerlijke bakje koffie. Lees meer Lees minder

Lavazza heeft in Italië bijna de helft van de koffiemarkt in handen en dat wil wat zeggen in dit land van koffieliefhebbers. Ook wereldwijd is dit bedrijf een grote speler. De Lavazza koffiebonen worden geroemd om de kwaliteit en de unieke smaakcombinaties. Deze combinatie van koffiebonen uit verschillende delen van de wereld vond zijn oorsprong meer dan 120 jaar geleden.

De geschiedenis van Lavazza

De Italiaanse zakenman Luigi Lavazza begon in 1895 een winkel in Turijn. In deze kruidenierswinkel verkocht hij naast andere levensmiddelen natuurlijk ook koffie. De koffiebonen brandde hij zelf. Daarna maakte hij op verzoek van klanten volgens verschillende recepten zijn eigen koffieblends. Dit bleek heel succesvol te zijn en samen met zijn drie zonen breidde hij het bedrijf uit. Lavazza is altijd een innovatief bedrijf geweest. Niet alleen in de productie van koffie en de combinatie van smaken, maar ook in de wijze van verpakking. Zo introduceerde het bedrijf een verpakking die bestond uit twee lagen papier zodat de koffie langer op smaak bleef en klanten hun favoriete drankje langer thuis konden bewaren. Dit is de aanzet geweest voor de huidige verpakking. Na de twee wereldoorlogen specialiseerde Luigi Lavazza SpA zich verder in de productie van koffie. Ook wilde het bedrijf mensen niet alleen thuis van een kopje koffie van Lavazza koffiebonen laten genieten. Lavazza opende in de vijftiger jaren van de vorige eeuw verschillende koffiezaken om de bekendheid van hun koffie te vergroten en meer mensen met deze koffies kennis te laten maken. Inmiddels zijn er verschillende generaties werkzaam in het bedrijf en staat de vierde generatie aan het roer.

Unieke smaakcombinaties

Waar de grondlegger al bekend stond om zijn bijzondere blends geldt dit nog steeds voor de Lavazza koffiebonen. Er worden maximaal zes verschillende soorten koffiebonen gecombineerd in een blend, zoals de 100% Arabica bonen die zoet en geurig zijn waarbij ook onderscheid gemaakt wordt tussen gewassen en ongewassen Arabica. De gewassen bonen geven een fijnere koffie dan de ongewassen bonen die wat zoeter van smaak zijn. Proef eens de stevig koffie van de Barista Intenso Espresso bonen. Bij de Robusta bonen geldt dat de gewassen bonen een vollere smaak geven dan de ongewassen bonen. Ook brachten ze een combinatie van Arabica en Robusta op de markt met een gewaagde en volle smaak. Veel Italianen drinken dagelijks koffie gemaakt van de Lavazza Crema e Gusto Tradizione Italiana koffiebonen. Naast de keuze in de soort koffiebonen van de Arabica plant en de Robusta plant worden bonen uit verschillende landen gecombineerd in een blend. Bonen uit Centraal-Amerika geven een fijnere blend en bonen uit Brazilië en volle smaak. De lijfspreuk van Luidige Lavazza wordt bij de samenstelling van nieuwe koffies nog steeds nageleefd. ‘In life, there is always more to taste’.

Lavazza capsules

Lavazza speelde in op de introductie van espressomachines die pods met voorverpakte koffie gebruikten. Ook bij ons vind je Lavazza capsules die je snel en eenvoudig van een lekker kopje koffie laten genieten. Ontdek de smaak van noten, karamel en geroosterde granen in de Espresso Armonico of ga voor de cafeïnevrije variant Decaffeinato Ricco met een combinatie van Braziliaanse Arabica bonen en zoete Robusta bonen uit Zuidoost-Azië. Deze capsules passen in een originele Nespresso machine.

Lavazza koffiebonen kopen

Onder de overkoepelende naam ¡TIERRA! voert Lavazza verschillende duurzaamheidsprojecten uit. Hier komt ook de naam van de duurzame ¡Tierra! Bio Organic koffie vandaan. Door het drinken van Lavazza lever je hier een bijdrage aan. Die duurzaamheid komt tot uitdrukking in het bewust omgaan met afval en hergebruik van materialen, maar ook in het verbeteren van de leefomstandigheden van de koffieboeren en het natuurvriendelijk produceren van de koffie. Elk jaar brengt het bedrijf een duurzaamheidsverslag uit waarin ze zich verantwoorden.